پنجشنبه 13 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

اقامتگاه بوم گردی خونه مادر جون

اقامتگاه بوم گردی خونه مادر جون

اقامتگاه بوم گردی خونه مادر جون


نویسنده: ایران بوم گردی
11 مهر 1396



مشخصات 

 

اقامتگاه خونه مادر جون با متراژی معادل 80 متر مربع در روستای چالکُش واقع شده است. که دارای 3 اتاق در زمینی به مساحت 3000 مترمربع در دو طبقه بنا شده است. طبقه اول آشپزخانه سنتی اقامتگاه میباشد که در اختیار مسافر نیست و خود مالک جهت پذیرایی استفاده می کند. طبقه دوم به همراه سه اتاق و یک بالکن زیبا و دل انگیز در اختیار گردشگران می‌باشد. معماری سنتی به همراه کاهگل و چوب و استفاده از شیروانی چوبی به زیبایی این مکان افزوده. اقامتگاه خونه مادرجون دارای یک سرویس بهداشتی و یک حمام به صورت مشترک است. همچنین ایوان که در طبقه دوم واقع شده است نیز مشترک می باشد.

نقاشی از خونه مادر جون

نمایی از ساختمان خونه مادر جون

ویژگی بارز این اقامتگاه نمای بسیار زیبا و وصف ناشدنی بالکن آن میباشد که باعث میشود صرف صبحانه خود را بر روی میز چوبی موجود در بالکن مدتی طول دهید چرا که چشم انداز شما رو به دریا ختم می شود شما را مدتی محصور خود می‌کند. همچنین این اقامتگاه دارای مجوز اقامتگاه بوم گردی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می باشد.

صرف صبحانه روی تراس اقامتگاه خونه مادر جون

وضیعت جغرافیایی

اقامتگاه خونه مادرجون در بلند ترین نقطه روستا واقع شده است و مشرف به کل روستا و منطقه است. در داخل حیاط این اقامتگاه یک نخل بسیار بلند و زیبا واقع شده است. در واقع این نخل را می توان نماد اقامتگاه در نظر گرفت. چشم انداز اقامتگاه به سمت شهر میباشد که پس از آن میتوان دریا را هم در انتها دید و نمای پشت اقامتگاه کوه های بسیار زیبا با درختان سرسبز است که نمای خیره کننده ای را برای شما فراهم می آورد.

منظره زیبا از تراس اقامتگاه خونه مادر جون

در اطراف اقامتگاه دشت و زمین پهناور و مزرعه چای وجود دارد. این منطقه مانند استان مازندران دارای آب و هوای مرطوب و معتدل می باشد و فقط به دلیل موقعیت مکانی خاص، اقامتگاه دارای آب و هوای خنک تری نسبت به شهر تنکابن است.

نمایی در شب از اقامتگاه بوم گردی خونه مادر جون

امکانات

به دلیل اینکه در این اقامتگاه سعی بر آن شده تا المان های بوم گردی و زندگی سنتی و روستایی در جای جای آن حس شود مالک اقامتگاه اجازه پارک ماشین در کنار خود ساختمان اقامتگاه را نمی دهد و شما باید خودرو خود را کمی پایین تر از اقامتگاه ( 100 متر پیاده تا ساختمان اقامتگاه) پارک کنید. البته این یک توفیق اجباری است تا کمی از بی تحرکی شهر و زندگی شهری فاصله بگیرید. در مورد امنیت خودرو هم جای نگرانی وجود ندارد چراکه هم روستا امن هست و هم خودرو نزدیک خود اقامتگاه است.


منبع: ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ